Notes

1. I don't do tutorials anymore.

2. I rarely update my blog due to my health condition.

Thanks for your concern :)

Wednesday, August 4, 2010

Entry ni ada lagu Peterpan. Jaga-jaga.

Hello readers. How are you guys ? Hopefully you all sihat and bahagia selalu.


Bahagia ? Apa sebenarnya yang kita maksud kan dengan bahagia ?


Kalau budak-budak. Diorang tak kisah tak makan dari petang sampai malam. Asal kan mak dia dah belikan jam Ben 10 let say. Dengan itu, diorang dah bahagia. Tapi mak dia tak akan bahagia kalau anak dia tak nak makan. Betul tak?


Bahagia itu abstrak. Satu-satu nya perasaan yang kita sendiri pun tak sedar macam mana ia hadir. Dari soal percintaan, kadang-kadang kita bahagia tengok kekasih kita bahagia, walaupun kita sendiri terluka untuk buat dia bahagia.


As usual, I bercakap melalui pengalaman. Bukan dari I sorang tapi dari kawan-kawan. Example ada one of my friend. Dia tahu boyfriend dia slept with other girls, flirt sana sini. Tapi dia still with that guy. Maybe itu bahagia bagi dia, dengan ada nya orang yang dia sayang di sisi dia.


As for me. Maybe orang cakap Chako tak boleh buat I bahagia. Tak boleh hantar I pergi class hari-hari naik kereta. Ada sesetengah orang, boleh travel overseas with their lovers. I takde pengalaman macam tu. Maybe both of us bukan anak orang kaya yang nak pergi mana-mana pun bagitahu je parents, confirm boleh pergi. Dan maybe orang cakap Chako tak sesuai dengan I. Like I'm too good for him. But one thing, I bahagia dengan dia dari bersama dengan ex I yang lain.


Dan siapa yang sedar tentang kebahagiaan I tu? Tak ada siapa kecuali diri I sendiri. And belum tentu Chako tahu I bahagia sangat dengan dia. Belum tentu dia tahu.


Memang I mengaku, I paling banyak menangis masa dengan dia. Biar la kita banyak menangis. Sebab di hujung nanti kita akan sentiasa ketawa. Dari kita banyak ketawa, hujung nya pasti sesuatu yang menyedih kan. Tak apa lah kalau orang nak cakap apa, I tahu hati I. *Long sigh*


Orang tak faham kita. Sedangkan yang dah lama kenal kita pun belum tentu faham kita sepenuhnya. So kalau nak tentukan kebahagiaan kita sendiri, hati dan diri kita yang kena decide. Bukan parents, bukan bestfriend. Mereka hanya sebagai pemberi pendapat. Tetapi bukan pembuat keputusan. Ingat ini selalu.




Kita bukan selalu happy. Pasti ada masa-masa sedih. Ingat tu ok semua? Hehe.

Ok la, untuk ringkaskan lagi apa yang I cakap ni. Dengar lah lagu Ariel Peterporn Peterpan ni. Walaupun Ariel ni teruk, tapi lagu dia best. Layan je la  :P



P/S : Cari lah kebahagiaan anda.  :)

7 orang rasa saya gemuk tapi hot. aww:

sherah said... REPLY

haha nice one. :) suweet sayangg

NAZ said... REPLY

semoga bahagia hud. :) nice ok

Lassie H. said... REPLY

babe .
cm tacing lak entry ni .

azimask said... REPLY

takoott.. ada vampire disitu.. heheheheh

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

suerafe said... REPLY

alamak , u nak buat i nangis ke u ???

周末 - SCKZ said... REPLY

wow,i like this post very much ! very meaningful.
wish you bahagia selalu with your love one :)

Zida said... REPLY

bahagia itu penting ;)

Post a Comment

Next Previous Home